Alla inlägg den 4 januari 2010

Av Emma - 4 januari 2010 06:30

Klockan 06:00 ringde alarmet och en bortsnurrad Emma fick snabbt inse att det är en arbetsdag idag. Den första sedan tisdagen innan jul. Jag somnade strax efter halv tolv igår kväll, så jag känner mig inte direkt utsövd, men det är sånt man kan åtgärda antingen på lunchen eller ikväll. Eller varför inte båda?


Idag blir det första dagen jag provar linserna på jobbet. Jag tror att de kan orsaka lite problem. Jag tycker inte alls att jag ser lika bra med dem som jag gör med glasögon. Kanske borde ta med brillorna just for safety.


Mina nyårslöften har det gått ganska bra med än så länge (läs förra inlägget för mer info om dem). Jag vägde mig i lördags, som en nystart på ett sundare leverne. Samuel försökte förhindra mig att göra detta, eftersom han var helt säker på att jag skulle ha min dag förstörd om jag gjorde det. Men jag vägde och mätte ändå. Nu kommer jag inte att göra det igen på tre veckor. Jag vägde fruktansvärda 73,7 och mätte hela 98 cm runt buken. Min senaste vägning och mätning före denna visade på 71,8 kg och 94 cm. Det är vatten, eller hur? Det försvinner så fort jag kan börja träna igen. Än sitter förkylningen kvar, så jag törs inte.


Men jag har handlat massa kläder som jag trivs i och jag har ju som sagt skaffat linser, så flera delar av nyårslöftena är påbörjade. Jag har också som mål att inte vara så stressad. Jag vet inte riktigt hur det ska gå till. Om två veckor börjar teaterkursen, som jag ska gå på varje måndag och jag har ett flertal standupgig, som skapar nervositet som skapar oro och stress. Sen ska jag ju som sagt komma igång och träna också. Det enda som jag kan lägga bort är standuppen, men jag är inte helt redo att ge upp den än. Någon som har något bra tips på hur man pusslar ihop en vardag, när man har sju pusselbitar som inte passar ihop i alla ändar?


Kram från Emma






Ovido - Quiz & Flashcards