Alla inlägg den 18 november 2009

Av Emma - 18 november 2009 06:43

Jag vaknade innan larmet i morse. Då tänkte jag att "Nä men om man skulle ta och gå upp, så att man har lite extra tid på sig. Hm... kanske klockan inte är mer än att jag hinner en promenad på morgonen till och med?". Sen tittade jag på klockan. 06:08 stod den på och larmet var satt till 06:10. 


Promenader, eller rättare sagt STEGRÄKNING, har jag stort fokus på just nu. De senaste tre dagarna har jag gått 18 000, 19 000 respektive 15 000 steg. Det är ganska bra. 


I morse vägde jag mig. Det ångrar jag lite faktiskt. Jag har gått upp 2 kg som inte verkar vilja rinna av av sig själva. Jag tror jag ska skita i att väga mig tills jag tror mig ha gått ner de där bövla kilona. Det var bara precis nyligen som jag rättade till min kost något. Det har inte varit lätt för mig kan jag avslöja. Jag har varit duktig och provat flera nya rätter och ingen av dem har smakat gott. Jag har fått slänga mat för flera hundra kronor. Känns inte alls bra! Varken i plånboken eller i självförtroendet.


Igår var en riktig stressdag på jobbet. Sprang runt som en skållad bäver och försökte fixa fint på kontoret. Jag hade kunnat hålla på flera timmar till utan att bli nöjd. 


Nu är det dags att sminka på den naturliga ansiktsfärgen och gå till jobbet. Ikväll ska jag träna. Det blir nog skönt! 


Kram hej



Ovido - Quiz & Flashcards