Alla inlägg den 5 december 2009

Av Emma - 5 december 2009 07:23

Det blev aldrig fredagkväll känns det som. Jag däckade vid halv tio och min, alltför snälla pojkvän, lät mig sova vidare. Så vaknade jag vid halv sju och hade utan tvekan sovit klart för den här natten. 


Igår handlade jag delar av några julklappar, samt en present till en man på jobbet som går i pension. Känns skönt att vara ute i god tid. Tänkt att jag ska få vara ledig från den 23:e och fram tills efter nyår. När var jag det senast? Det var nog när jag pluggade. Och då hade man inga pengar till att köpa julklappar utan fick låna från någon snäll förälder. Nu är det skillnad. Nu får jag betald semester och det ser dessutom ut som att jag får en dubbel lön dagen före julafton. Jag har nämligen bytt bolag och kommer nu att få lön för innestående månad. Bra va? Jag erbjöd min mor att betala tillbaka hela lånet till henne, men si det gick INTE! De här pengarna skulle in på ett konto och användas den dag Samme och jag vill köpa lägenhet och därmed BASTA. Och säger mamma något så är det så. 


Nu är det två veckor och fem dagar till julafton. Sjukt ju. 


Massa kramar från mig


Ovido - Quiz & Flashcards