Alla inlägg den 19 februari 2009

Av Emma - 19 februari 2009 06:14

En kvart efter senaste inlägget var publicerat ringde kursledsaren. Han sa att jag absolut skulle stanna hemma om jag var sjuk, men jag skulle känna till konsekvenserna: man måste ha 100% närvaro för att ens få skriva provet nästa vecka. Fixar man inte det, får man komma tillbaka och ta igen vad man missat vid ett annat kurstillfälle. Pissigt värre va? Och jag fick inte heller vara en timma försenad, vilket jag hade blivit om jag hade trögat mig dit med SL så dags. Därför var det bara att använda mina sista pengar till en taxi. Jag hade varit så duktig. Jag hade gjort dagsbudget. Pengarna skulle räcka till till lönen i nästa vecka. Nu är jag mest bara ledsen. Sitter med lite mynt (ca 100 kr) och kanske 130 på kontot. Nästa månad blir det att snåla kan jag säga. Då ska jag dessutom betala över 3000 kr till CSN. Hur fan har de tänkt då???


Idag har vi självförsvar och batongträning på kursen. Det ska bli kul. Förutom lite hosta i halsen mår jag bra. Hela dagen idag ska vara "fysiskt ansträngande". Undrar vad det innebär och på vilken nivå det är. Jaja, jag lär la bli varse.


Dags att "bossa daggarna" som pappa brukade säga.  Det har ingenting med discodaggarna att göra.


Ha det bra allihopa!


Emma

Ovido - Quiz & Flashcards