Direktlänk till inlägg 7 januari 2010

Nu är glada julen slut slut slut

Av Emma - 7 januari 2010 06:34

Hej och god morgon i ottan!


Eller otta och otta. Klockan är 06:35 och det är torsdagen den 7:e januari. Onsdagen den 6:e januari var en ledig dag. Då passade jag på att städa undan julen. Lägenheten såg i det närmaste tom ut när Samme kom hem senare på kvällen. Granen var borta, likaså tomtarna, glittret, ljusstakarna och mammas fina dukar. Min otroligt snälla syster och hennes kille hjälpte mig att såga ner granen, lägga den i säckar och köra den till soptippen. Eller hjälpte och hjälpte... På jobbet säger jämt folk att de vill ha hjälp med något, när de egentligen avser att jag ska göra hela jobbet åt dem. Så egentligen gillar jag inte att man använder ordet "hjälpa" felaktigt. Så jag säger som det är: Jag lade två grankvistar i en säck. De gjorde ALLT annat! Sickena änglar!


Idag är det back to work igen. Men det känns okej. Det är bara två dagar och sen är det helg igen.


Än så länge går det ganska bra med min anti-stress-kampanj. Men det är helt säkert för att ingenting har dragit igång på allvar ännu. Är lite orolig för att det ska bli som det blev i höstas... Och i våras.... Ja, det har säkert varit så i många år. Jag kanske inte alltid ser det själv, men min kära sambo märker det mer än väl.


Jag har googlat lite på stress och det var väl inte något förbluffande jag fick lära mig. Men ibland är det bra att påminnas om vad som är bra att tänka på. Det stod bland annat att man kan börja att ta in ett projekt i sitt liv och först när man känner att det har blivit en bekväm rutin, kan man ta in nästa projekt. Bra tips! Sen stod det också att man ska ha en fritidssysselsättning som känns avslappnad... Hm.... Stand up = nervositet, hjärtat i halsgropen, ångest, förberedelser, ibland nederlag, ibland seger. Ibland är jag sprudlande glad långt efteråt och ibland är jag nere i flera dagar. Bör jag sluta? Tanken far igenom mitt huvud flera gånger per dag. Men jag har inte bestämt mig än. To be continued...


Massa kramar från mig



 
 
Anders Flodqvist

Anders Flodqvist

7 januari 2010 12:33

Du får göra som jag gör och tänka "äh fan, det blir som det blir" när stressen blir för stor. Det brukar lugna ner mig i alla fall. Annars har jag varit en hejar på att stressa i mina dar. Var på väg in i den berömda väggen redan när jag var 23, men tog varningssignalerna på allvar som tur var.

http://standupwannabe.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 24 november 2010 06:30

Hej!   Jag har lämnat den här stackars bloggen i skymundan till förmån för en annan blogg, som jag hänvisar till tills vidare:   http://emmaostlind.pengakoll.nu/   Tack för mig! Emma ...

Av Emma - 27 september 2010 07:16

Jag har blivit fondsparare/vuxen. Ja, det måste ju vara synonymt med varandra: fondsparare och vuxen. Syrran visade mig igår, så från och med nu sätter jag in 200 kr/mån på en fond det såg ut att ha gått ganska bra för. Äntligen börjar ekonomin se lo...

Av Emma - 19 augusti 2010 06:58

Sex dagar kvar. Pengarna är växlade. Åksjuketabletterna är inköpta. Väderleksrapporten är inspanad (såg inte så solig ut). Biljetten är utskriven. Jag har kikat på säkert 4000 bilder från Thailand. Nytt pass är införskaffat. Taxin till Arlanda är bes...

Av Emma - 12 augusti 2010 06:43

Igår testade jag att klara mitt mål igen. Jag klarade 2000 meter på 10:22 utan pauser. Första gången jag gjorde detta för 2 månader sen fick jag 10:20 utan pauser. Hejja mig! Hur som helst är låren och rumpan betydligt mer muskulösa än då. Det är det...

Av Emma - 11 augusti 2010 06:52

Igår joggade jag en liten kortsväng. Den var så kort att jag fick dåligt samvete. Så jag ställde mig och gjorde utfall i vardagsrummet i stället. För något år sedan kunde jag inte göra utfall. När jag lärde mig göra dem, räckte det gott och väl med f...

Ovido - Quiz & Flashcards