Direktlänk till inlägg 16 mars 2010

Nu ska jag bli ÄNNU bredare

Av Emma - 16 mars 2010 06:25

Häromdagen anmälde jag mig till fortsättningskursen i impro. Det känns JÄTTERÄTT. Inte kan man känna att man har talang för det, att man vill fortsätta med det och att det är något av det roligaste som finns och sedan bara gå en baskurs. Det funkar ju inte! Så den här gången tar jag av mina egna pengar och kör en så kallad breddningskurs!


Ikväll har jag bara en punkt på listan: plocka ur linneskåpet. Samuel och jag har gjort en planeringslista över allt som ska packas och när det ska packas. Och idag sak jag ta linneskåpet. I morgon tar vi köket. Så det blir desto slitigare. Men som tur är har vi beställt flyttstädning!


Jag tror jag måste försöka äta lite broccoli. Snart har jag varit vegetarian i tre månader och jag kan inte säga att jag känner någon skillnad, men rent logiskt borde jag ha järnbrist. Så broccoli it is. Hur som helst känns det helt rätt. Jag har inte saknat kött en enda sekund. Jag tror aldrig riktigt att jag har sett köttet som huvudattraktionen på tallriken. Jag vill inte börja påverka andra att ta samma beslut, men för mig känns detta helt rätt och jag tror det är något jag kommer att fortsätta med. De vegetariska alternativen funkar lika bra (eller något bättre).


Ta hand om er och ha en bra tisdag!


kram från Emma



 
 
Anders Flodqvist

Anders Flodqvist

16 mars 2010 11:27

Jag blir lite avundsjuk på improvisationsteatern, det vill jag också gå. Och SKA gå, fast först måste jag hitta ett jobb så jag har råd :)

http://standupwannabe.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 24 november 2010 06:30

Hej!   Jag har lämnat den här stackars bloggen i skymundan till förmån för en annan blogg, som jag hänvisar till tills vidare:   http://emmaostlind.pengakoll.nu/   Tack för mig! Emma ...

Av Emma - 27 september 2010 07:16

Jag har blivit fondsparare/vuxen. Ja, det måste ju vara synonymt med varandra: fondsparare och vuxen. Syrran visade mig igår, så från och med nu sätter jag in 200 kr/mån på en fond det såg ut att ha gått ganska bra för. Äntligen börjar ekonomin se lo...

Av Emma - 19 augusti 2010 06:58

Sex dagar kvar. Pengarna är växlade. Åksjuketabletterna är inköpta. Väderleksrapporten är inspanad (såg inte så solig ut). Biljetten är utskriven. Jag har kikat på säkert 4000 bilder från Thailand. Nytt pass är införskaffat. Taxin till Arlanda är bes...

Av Emma - 12 augusti 2010 06:43

Igår testade jag att klara mitt mål igen. Jag klarade 2000 meter på 10:22 utan pauser. Första gången jag gjorde detta för 2 månader sen fick jag 10:20 utan pauser. Hejja mig! Hur som helst är låren och rumpan betydligt mer muskulösa än då. Det är det...

Av Emma - 11 augusti 2010 06:52

Igår joggade jag en liten kortsväng. Den var så kort att jag fick dåligt samvete. Så jag ställde mig och gjorde utfall i vardagsrummet i stället. För något år sedan kunde jag inte göra utfall. När jag lärde mig göra dem, räckte det gott och väl med f...

Ovido - Quiz & Flashcards