Direktlänk till inlägg 24 november 2008

Zombie

Av Emma - 24 november 2008 16:19

Jag har gått upp ett kilo sen sist jag skrev. Så man kan säga att det är en ny, lite fetare kvinna som sitter vid tangentbordet idag. Hon har sbårt att pricka rött vokstäber, egtersom hennes breda fingrar kommer pt minst två tangenter åt gångem. Haha, näääää skojar förstås. Det är ju jag! Emma! 7 kilo smalare än förra året. Är impad över vad jag har åstadkommit det här året och undrar vad som finns över för det här nyårets löfte. Kanske bli lite bättre på att spara pengar och resa någonstans med min älskade i sommar? Indien? Eller Thailand? Vi pratade om Sydafrika men det tror jag är lite för dyrt för oss.


En halvtimme kvar av dagen. Sen ska jag till Balance och träna Kettlebells. Sambon bangar. Jag förstår honom. Det är väldigt påfrestande för benen och med tanke på hur hans ben har mått senaste tiden, är det dumt att riskera dem. Jag var på samma pass förra måndagen och träningsvärken satte igång ungefär en kvart innan passet var slut och ebbade ut någon gång på torsdagseftermiddagen. Jag gick runt i tre dagar som att jag var uppstadgad med en blomsterpinne.


Åh, vad jag behöver massage. Tror att jag sitter väldigt illa här, för nacken har börjat ömma som tusan. Likaså axlarna. Vi ska ta hit en massör, men hon var fördjävla dyr tyckte jag. Det blir till självkostnadspris förstås. Nu är det ju hårda tider.


Kram på er!!!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 24 november 2010 06:30

Hej!   Jag har lämnat den här stackars bloggen i skymundan till förmån för en annan blogg, som jag hänvisar till tills vidare:   http://emmaostlind.pengakoll.nu/   Tack för mig! Emma ...

Av Emma - 27 september 2010 07:16

Jag har blivit fondsparare/vuxen. Ja, det måste ju vara synonymt med varandra: fondsparare och vuxen. Syrran visade mig igår, så från och med nu sätter jag in 200 kr/mån på en fond det såg ut att ha gått ganska bra för. Äntligen börjar ekonomin se lo...

Av Emma - 19 augusti 2010 06:58

Sex dagar kvar. Pengarna är växlade. Åksjuketabletterna är inköpta. Väderleksrapporten är inspanad (såg inte så solig ut). Biljetten är utskriven. Jag har kikat på säkert 4000 bilder från Thailand. Nytt pass är införskaffat. Taxin till Arlanda är bes...

Av Emma - 12 augusti 2010 06:43

Igår testade jag att klara mitt mål igen. Jag klarade 2000 meter på 10:22 utan pauser. Första gången jag gjorde detta för 2 månader sen fick jag 10:20 utan pauser. Hejja mig! Hur som helst är låren och rumpan betydligt mer muskulösa än då. Det är det...

Av Emma - 11 augusti 2010 06:52

Igår joggade jag en liten kortsväng. Den var så kort att jag fick dåligt samvete. Så jag ställde mig och gjorde utfall i vardagsrummet i stället. För något år sedan kunde jag inte göra utfall. När jag lärde mig göra dem, räckte det gott och väl med f...

Ovido - Quiz & Flashcards