Direktlänk till inlägg 9 februari 2009

Plus/Minus Noll

Av Emma - 9 februari 2009 13:12

Det var en helskön helg verkligen. Solning och middag i fredags kväll. Quality time med Samme på lördag dag. Fest hos "Majija" på lördagskvällen. Sen blev det söndag. Då låg jag i några timmar och tittade på "24 maraton". Sen åkte Samme till stan och tränade med "El Pedro" och inte kunde jag ligga där och glo mer.


Jag snörade under djupa suckar och markerande protester på mig joggingskorna och gick ryckigt och motsträvigt mot löpspåret. När jag kom fram upptäckte jag till min besvikelse att hela spåret var fullt av glashal is. Jag började bambilikt att ta mig framåt och tänkte först ta kortaste vägen, som är 1,25 km. När jag kom till den del där det svänger av mot femkilometarn tänkte jag att "ja, kanske det är lite mindre halt där". Mmmm, för min femkilometersrunda ligger ju i tropikerna och inte i samma gamla kalla Täby-skog som begynnelsen av spåret. Så jag halka mig vidare. När de gröna markeringarna svängde av mot enmilaspåret tänkte jag att "okej, det funkade inte förra gången, men NU måste jag väl ändå hamna på sydligare breddgrader". Nä, skämt åsido. Faktiskt tänkte jag att "om jag nu bara kan gå, måste jag ju gå mycket längre för att det ska bränna samma mängd fett".


En bra bit in på enmilaspåret började jag med huvudräkning. Lustigt att jag inte orsakade storbrand i den nerfrusna skogen av sånt huvudbry. Jag räknade ut att det skulle ta mig 2 timmar att gå en mil. Historien slutade med att jag traskade i ca 8 km innan mörkret spelade mig lite spratt. Jag halkade till och hamnade med hela vänsterfoten i en iskall vattenpöl. Jag kunde som tur var välja en asfalterad väg och springa till Täby Centrum. En liten nätt tur på ca 4-5 km. Sen var jag helt borta i huvet av den långa promenade/löpturen.


Jag visste så mycket som att jag nog behövde äta något. Jag hade bara fått i mig frukost + ett äpple och klockan var över 17. Däremot var all övrig förnuft bortblåst och jag kunde inte för mitt liv komma på VAD jag skulle äta. Så jag köpte en drickbar yoggi och 6 st bitar ur naturgodiset: kokostoppar förstås. Sen drog jag hem och stuvade makaroner! Välkommen tillbaka till plus/minus Noll, Emma! Hoppas du njöt av att vara skogsmulla för två timmar av ditt liv.


Ikväll blir det runners club på Balance. Och lite mer genomtänkt kosthållning. Känns som att jag helt tappat tråden när det gäller det där. Börjar liksom känna mig lite vilsekommen. Hoppas jag hittar tillbaka på rätt spår igen. Och att det spåret INTE är fullt av is.


Hej på er!


Emma



 
 
Anna

Anna

9 februari 2009 19:33

Hejsan!
Jag kan avslöja för dig att det är Jakob Öqvist och här får du länken http://www.youtube.com/watch?v=QuLNVCwWyPg
Vad roligt, vi kommer gärna och kollar! Har du nån aning om ifall det är någon åldersgräns där? :)

http://humorforhelaslanten.blogg.se

 
Ingen bild

Christel

10 februari 2009 08:37

Hah, det låter som jag. En gång blev jag (helt omotiverat, förstås) förbenad på E när vi var på väg ut på springrunda - i sånt där isigt nålregn, naturligtvis. Jag drog iväg åt ett eget håll: "Ja, ska du vara så där så springer jag själv!" Sen irrade jag runt i ett bostadsområde på södra sidan stan i över en och en halv timme, eftersom jag (hej lokalsinne) helt enkelt inte hittade hem. När jag kom hem helt slut och genomblöt satt Emil nyduschad i tvsoffan. "Åh, är du hemma nu!" Där fick jag :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 24 november 2010 06:30

Hej!   Jag har lämnat den här stackars bloggen i skymundan till förmån för en annan blogg, som jag hänvisar till tills vidare:   http://emmaostlind.pengakoll.nu/   Tack för mig! Emma ...

Av Emma - 27 september 2010 07:16

Jag har blivit fondsparare/vuxen. Ja, det måste ju vara synonymt med varandra: fondsparare och vuxen. Syrran visade mig igår, så från och med nu sätter jag in 200 kr/mån på en fond det såg ut att ha gått ganska bra för. Äntligen börjar ekonomin se lo...

Av Emma - 19 augusti 2010 06:58

Sex dagar kvar. Pengarna är växlade. Åksjuketabletterna är inköpta. Väderleksrapporten är inspanad (såg inte så solig ut). Biljetten är utskriven. Jag har kikat på säkert 4000 bilder från Thailand. Nytt pass är införskaffat. Taxin till Arlanda är bes...

Av Emma - 12 augusti 2010 06:43

Igår testade jag att klara mitt mål igen. Jag klarade 2000 meter på 10:22 utan pauser. Första gången jag gjorde detta för 2 månader sen fick jag 10:20 utan pauser. Hejja mig! Hur som helst är låren och rumpan betydligt mer muskulösa än då. Det är det...

Av Emma - 11 augusti 2010 06:52

Igår joggade jag en liten kortsväng. Den var så kort att jag fick dåligt samvete. Så jag ställde mig och gjorde utfall i vardagsrummet i stället. För något år sedan kunde jag inte göra utfall. När jag lärde mig göra dem, räckte det gott och väl med f...

Ovido - Quiz & Flashcards