Alla inlägg den 21 maj 2010

Av Emma - 21 maj 2010 06:54

Gårdagens gig gick okej, men inte mer. Jag vet vad det berodde på och jag kan lära mig av det till nästa gång. Då är det okej tycker jag. Jag vet att jag blir stressad och orolig över att komma för sent. De stackars 7 minuter jag kom sent utgjorde absolut inget problem för någon annan. Jag hade meddelat att jag skulle bli sen och showen hade inte ens hunnit börja, men inombords känns det aldrig bra. Jag skulle dessutom upp på scen först i andra akten, men jag tycker om att kunna sitta och softa innan och gå igenom materialet ett par sista gånger. Sen gjorde jag ett misstag till. Jag är berättigad något ur baren och eftersom jag var törstig bad jag om en cider. Inte många procent, men jag drack den för fort och blev därför lite matt av den. Därav hade jag ett något försämrat fokus. Men då vet jag det till nästa gång.


På söndag är det dags för nästa stora skutt utanför trygghetszonen: Improvisationsföreställningen Rookie. Hoppas folk fattar att man är ny på detta.


Fredag! Helg! Behöver sova efter det här hårda "turnélivet".


Kram från Emma

Ovido - Quiz & Flashcards