Alla inlägg den 8 januari 2009

Av Emma - 8 januari 2009 11:01

Jag äter som en häst. Nä, jag äter som en elefant. Eller nja, jag äter kanske mer som avkomman från en bisonoxe och Bert Karlsson. Hungern måste ta slut snart. Idag känns den lite lugnare visserligen, men jag har också proppat i mig lite nötter, 4 kokostoppar, en dubbelmacka, en drickyoghurt, en banan och ett päron än så länge idag. Och klockan är 11:03. I suck! Men jag ska äta Emmas specialsallad till lunch. Det känns helt rätt med mer antioxidanter. Jag tror det är alla antioxidanter jag bombarderade min kropp med i höstas som höll mig frisk hela vintern. Inga förkylningar än så länge. Peppar peppar, ta i stjärt.


Jag håller på att läsa Snabba Cash. Intressant bok. Gillar den skarpt än så länge. Synd att min resväg till jobbet är så hackig. Jag hinner bara läsa några stackars minuter i taget varje gång.


Ikväll blir det hårdträning. Först 30 minuter core (mag- och ryggfokus) och sedan 55 min kettlebells. Jag hade ju en rejäl vilodag igår, så det borde inte vara några problem. Jag var i säng redan 20:15. Låg och skrev i min riktiga dagbok (ja, såna finns fortfarande) en stund, vilade mig till sömns i min egen takt och sov hela långa natten. Herregud vad det behövdes. Ändå kände jag mig piggare igår än idag. Är lite gråare väder idag. Måste bero på det.


Ha det bra hörreni!!!



Kram och hej

Ovido - Quiz & Flashcards