Alla inlägg den 19 januari 2009

Av Emma - 19 januari 2009 15:31

Igår var det invägningsdag. Vågen visade 70,4. Förra veckan visade den 72 kg. Hipp hipp hurra! Det kan vara en hägring, så det är bäst att avnjuta närmaste veckan. Men hoppas hoppas hoppas att jag håller den vikten ett tag och sen börjar gå ner. Det vore supert. Jag var så godissugen igår att jag firade min lyckade invägning med en snickers. Jag behövde den kände jag. Och idag ska jag träna bort den. Tror den är ca 550 kcal, så det blir minst en timme i uppvärmningssalen.


Igår orkade jag inte åka in till stan så jag tog en joggingrunda på ca 6 km. Otrevligt väder och en stor mängd gubbar som rastade sina kärringar. Massa mattar och hussar som rastade sina hundar. En hel del barn som rastade sina föräldrar. En gubbe rökte rent av cigarr mitt i en uppförsbacke. Då fick jag eld i baken och drog om ganska fort. Fy för fasen vad det luktar illa! Men men jag börjar bli riktigt duktig på att springa långt (fast fortfarande inte snabbt), så Midnattsloppet - here I come. Jag tar gärna emot tips och råd om hon man får upp farten i långdistanslöpning.


I morgon kör jag stand up för Komikaze på Ego bar, Kammakargatan 22 (T-bana Rådmansgatan) om någon vill komma och titta. 20:00 börjar showen och jag får dra min turordning när jag kommer dit. Jag kommer att prata om träning (surprise va?) och lite om min hemdialekt. Jag garanterar inga storgarv, men kanske ett litet uns av igenkänningshumor.


Kommentera gärna :) Då blir jag glad.

Ovido - Quiz & Flashcards