Alla inlägg den 16 januari 2009

Av Emma - 16 januari 2009 10:58

Hår, paraply, mamma, problem under uppväxten, Magnus Samuelsson. Ja ungefär så låter hittills mitt standupmaterial inför tisdagens uppträdande för Komikaze på Ego bar. Spännande va? Rafflande? Äh, du läser la inte ens längre. Du ligger bergis på golvet och kiknar av skratt för denna fantastiska uppstolpade godispåse av skrattframkallande ord. NOT. Men jag ska försöka skriva i helgen. Blir bara så självkritisk och dessutom har det verkligen förstört min lust, att jag behövt vara så noga med tiden att all kvalitet försvinner. Det var bara första gången jag fick med mig publiken. Första gången när jag trodde det var lungt. När jag trodde det skulle synas tydligare att tiden var på väg att ta slut. Vissa drömmar kanske man helt enkelt inte ska göra sanning av.


Bettan från Boden var fortfarande Bettan från Boden så som jag minns henne. Vi skrattade och hade roligt. Jag kom hem mycket senare från vår fikakväll än jag hade tänkt mig. Jag ber om ursäkt till alla som var på Café 60 på Sveavägen 15 januari 2009 kl 18:00 till 20:15. Vi måste ha låtit som fnittriga tonåringar. Men kände ni Bettan från Boden förstod ni nog varför vi hade så roligt. Bruden är kul helt enkelt. Jag åt en tacopaj. Den var god. Aptiten hade inte direkt återvänt, men tillräckligt för att jag skulle kunna njuta av denna utsökta måltid. Idag blir det sallad till lunch. Emmas specialsallad! Skulle ha ätit det igår, men då vände jag som sagt i dörren och gick på restaurang i stället. Idag mår jag inte illa. Var någon kort släng igår bara.


Ikväll blir det gym. Måste springa lite på löpbandet, trots att jag inte har rätt skor för det.  Min förbränning måste komma igång. Om jag ska nå mitt mål ska jag ner 4 kg på 6 veckor. Det går nästan inte när man har en endomorf kroppsform (läs mer på www.mottoppform.bloggagratis.se).


Äntligen fredag! 


Puss och kram allihopa!











Ovido - Quiz & Flashcards