Alla inlägg den 20 januari 2009

Av Emma - 20 januari 2009 08:15

500 kalorier skulle bort hade jag bestämt mig för. Inte för att jag är koko i huvet och måste bränna alla kalorier jag äter (då fick jag inte göra annat än att kuta runt på rullband och göra grodhopp). Jag får lite infall ibland. Det är för att ge mig själv perspektiv på hur många kalorier jag egentligen kan sätta i mig på några sekunder. Jag får gärna äta choklad en gång ibland (fan vad livet vore meningslöst annars), men jag ska veta vad som krävs för att få bort det.


Svetten droppade ner från en hårtest i luggen när jag var klar. Riktigt äckligt svettig var jag. Och öm i benen. Jag hade sprungit 18 min 43 sekunder på ett rullband och stått 27 minuter på en crosstrainer. Och så sitter det väl en hoper atleter där ute och tänker "45 minuter? Det är väl ingenting??? Jag har minsann sprungit vasaloppet/simmat tour de france/åkt Globen runt i  en kundvagn från Konsum". Till er säger jag bara: "Svälj huvet!/Sitt på den och rotera!/Stick och brinn i skärselden!".


Ikväll är det dags! Jag känner mig faktiskt inte så negativ och sur som jag brukar vara inför standuppkvällar. Jag känner mig rätt taggad faktiskt. Är lite smånöjd med materialet, men jag misstänker att det är för långt. Jag ska springa upp i bastuavdelningen under lunchen, låsa in mig och öva lite. Kanske måste skära ner, men det är nog inte så svårt. Jag körde det i huvet på vägen till jobbet och det gick rätt bra, men jag hann en bra bit innan det var klart. Farligt farligt! Fyra minuter har jag idag, vilket är en hel minut längre än jag blivit tilldelad hittills. Blir jag nöjd lägger jag upp videoklipp av mitt framträdande här, blir jag inte nöjd får endast ett fåtal utvalda se framträdandet på film.


Ha det jättebra allihopa!

Ovido - Quiz & Flashcards